درباره پترو صنعت گامرون

ایران با دارا بودن 2/17 میلیارد تن ذخایر نفتی (ده درصد منابع شناخته شده جهان) و 18 درصد کل منابع شناخته شده گاز طبیعی جهان، یکی از کشورهای غنی و دارای منابع خدادادی منطقه خاورمیانه و دومین قدرت نفتی و گازی جهان محسوب می شود. توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی سوابق زیادی در ایران داشته ولی تاکنون صنایع پائین دستی آنها توسعه چندانی نیافته و لزوم مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این زمینه محسوس می باشد.

این شرکت با استعانت از خداوند متعال و به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همبستگی ملی و مشارکت عمومی و به پشتوانه آرمان های موسسین خود با هدف ایفای نقش بخش خصوصی در توسعه صنعتی کشور تمامی مساعی خود را جهت هم سوئی با اهداف برنامه های پنج ساله و سند چشم انداز بیست ساله بکار گرفته و به موفقیت های قابل توجهی نیز نائل آمده که در این راستا فعالیت صنعتی در بخش پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن که از اولویت ویژه ای برخوردار می باشند را آغاز و با استفاده از تجربیات مدیران صنعتی و همکاری استادان دانشگاهی ، احداث مجتمع پترو صنعت گامرون را در استان هرمزگان برنامه ریزی نموده که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است. احداث واحد تولیدی مذکور نقش بسزائی در رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال خواهد داشت که با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم مدیران و کارکنان خود و کوشش برنامه ریزی شده و مدبرانه جمعی می تواند در مسیر تحقق آرمان ها و اصول قانون اساسی و سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی نقش بسزائی را ایفا نماید.

شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون در سال 1385 تأسیس و طی شماره 271755 مورخه 7/3/1385 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده و احداث مجتمع از سال 1387 شروع و پس از اتمام ساخت و نصب تجهیزات در زمستان سال 1391 افتتاح رسمی شده و به بهره برداری رسید.

  • در زمره بزرگترین واحد تولید کننده فرمالین در کشور و خاورمیانه
  • توانایی در احیاء مداوم کاتالیست نقره جهت تولید
  • توانایی در تامین اوره فرمالدهید با مشخصات مورد نظر مشتریان با غلظتهای متفاوت جهت مصارف گوناگون
  • استفاده از محصولات تولیدی مجتمع به عنوان مواد اولیه واحد های دیگر مجتمع
  • استفاده از سیستم کنترل گسترده DCS و PLC

شرکت مجتمع پترو صنعت گامرون(سهامی عام) با وسعت 60.000 متر مربع در شمال شهر بندرعباس و در کیلومتر 15 بزرگراه بندرعباس – سیرجان واقع گردیده است.